بیانیه خادم جبهه مردمی گام دوم انقلاب/دیپلماسی، میدان، خیابان/توافق بدون تضمین، و تاکید بر اقتدار ملی
بسم الله الرحمن الرحیم
بیانیه خادم جبهه مردمی گام دوم انقلاب اسلامی
ملت شریف، مقتدر و همیشه حاضر در صحنه ایران
با اعمال قدرت نیروهای مسلح در میدان و پایداری مردم غیور ایران در خیابان، آمریکای جنایتکار، که قاتل رهبر شهید انقلاب، دانشمندان، فرماندهان و مردم عزیز ایران است، و دو بار در حین مذاکره حمله نظامی کرده، راهی جز تسلیم ندارد.
در این فضا، شاهد فعال شدن جریانهای غربگرا و تکاپوی دوباره آنان برای ماهیگیری در جهت تحقق اهداف همسو با آمریکای جنایتکار هستیم؛ لذا دستگاه دیپلماسی باید بداند که:
1. دستگاه دیپلماسی، بدون اذن ولیفقیه و رهبر معظم انقلاب، حضرت آیتالله امام سیدمجتبی خامنهای (مدظلهالعالی)، مجاز به هیچگونه توافقی نیست.
2. دیپلماسی مجاز به بسترسازی یا تصمیمگیری در هیچ سطحی و در هیچ بخشی از توافقات نیست، بلکه باید تابع اذن رهبری به عنوان رأس سه ضلع میدان، خیابان و دیپلماسی باشد.
3. اعتبار دیپلماسی در گرو هماهنگی با میدان و خیابان است.
4. دیپلماسی باید بداند که اگر اقتدار میدان و حضور مردم در خیابان نباشد، نتیجه نهایی همان خواهد شد که در تجربه تلخ برجام شاهد بودیم؛ تجربهای که در همه ابعاد، منجر به عقبگرد و خسارت محض برای کشور شد.
5. تحقق خواستههای بهحق مردم عزیز کشور، بیش از آنکه مرهون امضای بیاعتبار ترامپ قمارباز باشد، با اقتدار نیروهای مسلح و حضور مردم در میدان رقم خورده است؛ نه با توافقی مانند برجام که با نفوذ فرانچسکوها و عوامل خارجی و داخلی، و با امضایی که هیچگاه تضمین نشد، هیچ خاصیتی جز خسارت محض نداشت.
6. دشمنی آمریکا، به عنوان رأس استکبار جهانی، با کشورمان که زیر بار سلطه غرب نرفته و نمیرود و مستقل عمل میکند، تمامشدنی نیست. دشمن در هر مقطعی به اشکال مختلف در حال جنگ علیه کشورمان است؛ لذا تا زمانی که استکبار باقی است، مبارزه نیز ادامه دارد و نباید خام سیاستهای جنگ نرم دشمن شد.
7. ما به تیم مذاکرهکننده اعتماد داریم، اما نگران اشتباه محاسباتی و تصمیمگیری غیر جامع در توافقات هستیم.
8. ما با اقتدار بیش از پیش میدان میتوانیم خواستههای مردم بزرگ ایران را تحقق ببخشیم، چرا که امضای ترامپ قمارباز هیچ تضمینی ندارد.
نوروزعلی ثنائی
خادم جبهه مردمی گام دوم انقلاب اسلامی