درباره ما قوانین گروه های من پیام سامانه
همه اطلاعیه ها

پیام تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه س

‍ ‌ ‌‌ ‌‌     ‌‌‌‌    ﷽
 
  ?السلام علیک یا فاطمه الزهرا (س)
 
حضور سیاسی فاطمه زهرا علیه السلام نشان داد که یک زن با آگاهی و اتخاذ شیوه‏ های سیاسی مدبّرانه می‏تواند در صحنه‏ های گوناگون جامعه به مبارزه بپردازد.
ایشان در زمان حیات پیامبر(ص) پس از غزوه ها ، یار و غمخوار پدر و همسر بوده و نقش امدادگری را ایفا می نمودند .اقدامات اجتماعی، سیاسی حضرت فاطمه(س) پس از رحلت پیامبر(ص) در حمایت از جریان حامی امامت نیز نمونه هایی دیگر از این حضور اثرگذار است.
در زمانی که خلافت را غصب کردند و فدک را از او گرفتند، او همراه زنان بنی‏ هاشم به مسجد رفت و در جمع مسلمانان حاضر، ضمن خطبه‏ ای که پشت پرده خواند، از بدعت‏ها، ستم‏ها و فراموش کردن وصیت رسول خدا(ص) و جان گرفتن دوباره سنت‏های جاهلی انتقاد کرد و ریشه‏ های سهل‏ انگاری در دفاع از حق، و فراموش کردن توصیه‏ های قرآن و پیامبر را در عادت کردن به زندگی مرفه و دنیادوستی و لذت‏ طلبی دانست و افرادی را که به سرعت، دستاوردهای وحی و دین و خدمات و زحمات پیامبر را از یاد بردند، نکوهش کرد.
 زن مسلمان امروز پرچمدار حق و عدالت جهانی است و در گام دوم انقلاب با عزمی جزم‌تر مسیر تمدن نوین اسلامی را تا رسیدن به مرز‌های مطمئن ظهور، دنبال خواهد کرد.
زنان آگاه و هوشمند با تصرف بر حوزه اندیشه و درک عقلی در موضـوعات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی زمینه ایجاد حرکت و پویایی هدفمند خود و آینده سازان کشور را فراهم می‌کنند.
شهادت حضرت زهرا (س) تنها واقعه ای تاریخی نیست ، بلکه آموزه ای متعالی در باب ولایتمداری و دفاع از ارزش های اسلام ناب محمدی (ص)  است.
 به امید روزی که زنان ایرانی در عرصه اجتماع با تأسی به سیره حضرت فاطمه(س)، راه بندگی و تهذیب نفس را آموخته و نقش مؤثری در تحقق اهداف گام دوم انقلاب ایفا نمایند.
            ‌‌‌‌‌‌‌                  
                            ✍ سمیه سلگی
  رئیس کابینه ی مشورتی مردمی اولین دولت گام دوم انقلاب شهرستان ملارد

پشتیبانی/پاسخگویی
جبهه مردمی گام دوم انقلاب